Clips till hasplåt

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
brandsoldat
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 13 jul 2014, 09:23:46
Årsmodell: 0
PostOrt: Nättraby

Clips till hasplåt

Inlägg av brandsoldat »

Har en Avensis T27 2010 177 hk diesel.
Råkade köra på en sten som drog loss min hasplåt under bilen och slet med sig de clips den sitter med. Satte tillbaka den med egen patenterad lösning tillfällig och tänkte nu leta reda på plastclips för att göra det ordentligt. Har dock ingen aning om vilka dimensioner det på clipsen och vill helst slippa lyfta upp den för att kolla. Så tänkte att det kanske har någon ide om vilken storlek som behövs (längd och diameter).
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Clips till hasplåt

Inlägg av cheetah1 »

Min standardlösning är buntband. Billigare, enklare att ta loss (avbitartång), enklare att sätta dit, håller bättre...

Exakt vilka det är vet jag inte, men jag lovar att det står i toyotas databas, och eftersom dom är toyotaspecifika är det ändå där du får köpa dom..
Skriv svar