Hastighetsmätare sönder på Celica Supra MA61 -1986

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Dimpan
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 26 nov 2013, 18:02:02
Bilmodell: Celica Supra
Årsmodell: 1986
PostOrt: Malmö

Hastighetsmätare sönder på Celica Supra MA61 -1986

Inlägg av Dimpan »

Hej,

Häromdagen kom det ett väldigt konstigt ljud från bakom instrumentpanelen på min bil som gick upp i varv desto mer jag gasade, ljudet avtog sedan, och efter ett tag så slutade den digitala hastighetsmätaren visa hur fort jag körde.
Jag misstänker att det är hastighetsmätarvajern, eller kan det vara nåt annat som gått sönder?

På Toyotaverkstan har de kollat ifall ny vajer går att beställa, men det finns inte, och hade den funnits så hade det gått på 1300 spänn (!), jag har sökt runt på eBay och allt möjligt inklusive Rockauto, men hittar ingen som jag kan vara hundra procent säker på är till just min modell.

Det är en manuell femväxlad låda. Nån som har hjälp och/eller tips att ge? Kanske nån som sitter på en sån här vajer?

/Dimpan