Klonkande ljud vid motorbroms på RAV4

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
johnez
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 18 nov 2011, 12:52:25
Bilmodell: RAV4
Årsmodell: 2001

Klonkande ljud vid motorbroms på RAV4

Inlägg av johnez »

Hej
Jag har en RAV 4 automat 01 som gått drygt 20 000 mil, är super nöjd med bilen och den har varit näst intill problem fri i över 3 år och 6000 mil.
En sak som dock börjat nu sista tiden är att om man kör och det är lite nedför och man släpper gasen så bilen från att börja driva snarare börjar motorbromsa (eller vad en automat gör, rulla kanske) då klonkar det till lite gran, inte alls mycket men lite lite grann låter som det kommer bakifrån.
Har för mig att jag läste någonstans att det är ett relativt vanligt fel på rav4 att det är någon bussning baktill som brukar bli sliten.

Vad är det för bussning som brukar bli sliten så jag skulle kunna kolla om det är den nästa gång jag åker in och ska hissa upp bilen?